fbpx

Enerji sektörü RPA süreç örnekleri

Enerji Sektörü
RPA Süreç Örnekleri

Enerji Sektöründe Robotik Süreç Otomasyonu
Kullanım Alanları

Enerji sektörü müşteri memnuniyetinin ön planda olduğu önemli sektörlerden birisidir. Her gün gerçekleşen çok
sayıda işlem göz önüne alındığında, insan hatası olasılığı da bu ölçüde artmaktadır. Robotik Süreç Otomasyonu
(RPA), enerji firmalarının süreçlerini verimli bir şekilde yönetmelerine imkan verirken, müşteri deneyimini
artırmalarını da sağlar.

  • Enerji sektöründe RPA’nın kullanımıyla;
  • Müşteri sorunlarının çözülmesinde önemli rol oynar. Hataları en aza indirir ve işlem süresini kısaltır.
  • Operasyon maliyetlerinde tasarruf sağlar.
  • Regülasyonlara uyumu kolaylaştırır.
  • Ölçüm
  • Şikayet yönetimi
  • Faturalandırma ve ödemeler
  • Hataların düzeltilmesi
  • Müşteri Kayıtları Yönetimi
  • Müşteri transferleri
  • Enerji dağıtım izleme
  • Afet Yönetimi
  • Enerji şebekesi yönetimi
  • Sistem entegrasyonu
  • Yönetim
  • Talep yönetimi
  • Regulasyonlara uyum
  • Veri yönetimi
  • Müşteri hizmetleri desteği
  • Raporlama

Sayaç Okuma Doğrulaması

Enerji firmalarında manuel olarak gerçekleştirilen sayaç okuma işlemi insan hatasına açık bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Bu aşamada yapılan bir hata tüketicinin fazla ya da düşük tutarda faturalandırılmasına neden olmaktadır.

Sayaç okuma işleminde RPA kullanımı sayesindeki sayaçtaki değerin robotlar tarafından kontrol edilerek tüketicinin sayaç okumasını doğrulanır ya da bir hata durumunda, sorunu çözen ilgili departmana yönlendirilir. Sayaç okuma sürecinde RPA kullanılmasıyla enerji firmalarında doğrulama ekibindeki yük ve yanlış faturalandırmadan kaynaklanan şikayet sayısı azalır.

Yeni Abonelik İşlemlerinde RPA Kullanımı

Enerji sektöründe yeni aboneliklerde birçok prosedür uygulanarak abonelik süreci başlatılmaktadır. Bu süreçte yeni hesap talebini işleyen ekibin kimi zaman belli faktörleri gözden kaçırdığı ve belirlenen tüm gereksinimleri karşılamayan aboneliklerin de aktif hale getirildiği görülür.

Yeni abonelik sürecinin RPA’ya taşınmasıyla, tüketici tarafından sağlanan bilgilerin belirlenen kurallar doğrultusunda robotlar tarafından kontrol edilmesi sayesinde eksik ya da hatalı evraka dayalı sorunların önüne geçilmiş olur. Robotlar aracılığı ile otomatize edilen süreçte robotlar kurulum isteğini yalnızca tüm alanlar kurallara uyuyorsa işler, bir sorun olması durumuna belirlenen kurala göre ilgili departmana yönlendirilir.

İnsan Kaynakları Ve Finans Süreçlerinde Otomasyon

Enerji sektöründeki finans ve muhasebe, insan kaynakları, denetim ve idari destek dahil olmak üzere birçok sürecin RPA’ya taşınması, bu süreçlerin verimli ve kusursuz bir şekilde işletilmesine imkan tanımaktadır. İnsan kaynaklarında işe alım talebinden, yeni işe alım sürecine, teşvik ve eğitim süreçlerinden izin, bordro süreçlerine kadar birçok işlemin RPA’ya taşınarak otomatize edilmesi mümkündür.

Finans ve muhasebe alanında ise yaygın olarak gerçekleştirilen fatura ve ödeme işleme, seyahat ve gider kaydı, muhasebe, raporlama, varlık muhasebesi gibi iş süreçleri otomasyona uygunluk özellikleri sebebiyle RPA için en yaygın olarak kullanılan süreçlerdir.

Kesinti Bildirimlerinin Yapılması

Enerji firmalarında kesinti yapılacak süre ve bölgelere dair duyuruların, kurumların çağrı merkezleri, web siteleri gibi farklı platformlarda duyurularının yapılması gerekiyor. Robotlar aracılığı ile otomatize edilen bu süreç ile birlikte bildirimler hızlı ve eksiksiz bir şekilde yapılabiliyor.

Tarife Ve Abone Türü Değişikliklerinin Yönetilmesi

Kullanıcının tarifesi ve tür değişikliklerinde online sistemler üzerinden yapılan talebinin uygunluğunun robotlar aracılığı ile denetlenerek ilgili sistemlerde aktif hale getirilmesi sağlanabiliyor.

Testımonıals

Müşterilerimizin Gözünden Robusta