fbpx
Uyility Sector

Enerji sektöründe robotik süreç otomasyonu kullanım alanları

Enerji sektöründe robotik süreç otomasyonu kullanım alanları

Enerji sektörü müşteri memnuniyetinin ön planda olduğu önemli sektörlerden birisidir. Her gün gerçekleşen çok sayıda işlem göz önüne alındığında, insan hatası olasılığı da bu ölçüde artmaktadır. Robotik Süreç Otomasyonu(RPA), enerji firmalarının süreçlerini verimli bir şekilde yönetmelerine imkan verirken, müşteri deneyimini artırmalarını da sağlar.

Enerji sektöründe RPA’nın kullanımıyla;

  • Müşteri sorunlarının çözülmesinde önemli rol oynar. Hataları en aza indirir ve işlem süresini kısaltır.
  • Operasyon maliyetlerinde tasarruf sağlar.
  • Regülasyonlara uyumu kolaylaştırır.

ENERJİ SEKTÖRÜNDE ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONU KULLANIM ALANLARI

  • Ölçüm
  • Şikayet yönetimi
  • Faturalandırma ve ödemeler
  • Hataların düzeltilmesi
  • Müşteri Kayıtları Yönetimi
  • Müşteri transferleri
  • Enerji dağıtım izleme
  • Afet Yönetimi
  • Enerji şebekesi yönetimi
  • Sistem entegrasyonu
  • Yönetim
  • Talep yönetimi
  • Regulasyonlara uyum
  • Veri yönetimi
  • Müşteri hizmetleri desteği
  • Raporlama

Sayaç okuma doğrulaması

Enerji firmalarında manuel olarak gerçekleştirilen sayaç okuma işlemi insan hatasına açık bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Bu aşamada yapılan bir hata tüketicinin fazla ya da düşük tutarda faturalandırılmasına neden olmaktadır.

Sayaç okuma işleminde RPA kullanımı sayesindeki sayaçtaki değerin robotlar tarafından kontrol edilerek tüketicinin sayaç okumasını doğrulanır ya da bir hata durumunda, sorunu çözen ilgili departmana yönlendirilir. Sayaç okuma sürecinde RPA kullanılmasıyla enerji firmalarında doğrulama ekibindeki yük ve yanlış faturalandırmadan kaynaklanan şikayet sayısı azalır.

Yeni abonelik işlemlerinde RPA kullanımı

Enerji sektöründe yeni aboneliklerde birçok prosedür uygulanarak abonelik süreci başlatılmaktadır. Bu süreçte yeni hesap talebini işleyen ekibin kimi zaman belli faktörleri gözden kaçırdığı ve belirlenen tüm gereksinimleri karşılamayan aboneliklerin de aktif hale getirildiği görülür.

Yeni abonelik sürecinin RPA’ya taşınmasıyla, tüketici tarafından sağlanan bilgilerin belirlenen kurallar doğrultusunda robotlar tarafından kontrol edilmesi sayesinde eksik ya da hatalı evraka dayalı sorunların önüne geçilmiş olur. Robotlar aracılığı ile otomatize edilen süreçte robotlar kurulum isteğini yalnızca tüm alanlar kurallara uyuyorsa işler, bir sorun olması durumuna belirlenen kurala göre ilgili departmana yönlendirilir.

İnsan Kaynakları Ve Finans Süreçlerinde Otomasyon

Enerji sektöründeki finans ve muhasebe, insan kaynakları, denetim ve idari destek dahil olmak üzere birçok sürecin RPA’ya taşınması, bu süreçlerin verimli ve kusursuz bir şekilde işletilmesine imkan tanımaktadır. İnsan kaynaklarında işe alım talebinden, yeni işe alım sürecine, teşvik ve eğitim süreçlerinden izin, bordro süreçlerine kadar birçok işlemin RPA’ya taşınarak otomatize edilmesi mümkündür.

Finans ve muhasebe alanında ise yaygın olarak gerçekleştirilen fatura ve ödeme işleme, seyahat ve gider kaydı, muhasebe, raporlama, varlık muhasebesi gibi iş süreçleri otomasyona uygunluk özellikleri sebebiyle RPA için en yaygın olarak kullanılan süreçlerdir. 

Kesinti Bildirimlerinin Yapılması

Enerji firmalarında kesinti yapılacak süre ve bölgelere dair duyuruların, kurumların çağrı merkezleri, web siteleri gibi farklı platformlarda duyurularının yapılması gerekiyor. Robotlar aracılığı ile otomatize edilen bu süreç ile birlikte bildirimler hızlı ve eksiksiz bir şekilde yapılabiliyor.

Tarife Ve Abone Türü Değişikliklerinin Yönetilmesi

Kullanıcının tarifesi ve tür değişikliklerinde online sistemler üzerinden yapılan talebinin uygunluğunun robotlar aracılığı ile denetlenerek ilgili sistemlerde aktif hale getirilmesi sağlanabiliyor.

Fatura İtirazlarının Değerlendirilmesi

Farklı sistemler üzerinden gelen itiraz kayıtlarına ilişkin veriler robotlar aracılığıyla toplanarak kullanıcıya iletilmek üzere cevap metinleri oluşturulur. Uçtan uca RPA’ya taşınan bu süreç ile itirazların kabul edilmesi ya da reddedilme gerekçelerinin toplanması çok hızlı bir şekilde gerçekleştirilebiliyor.

Arıza Kayıtlarının Saha Ekiplerine İletilmesi Ve Kayıtların Kapatılması Süreci

Farklı kanallardan gelen arıza kayıtlarının sahadaki ilgili teknik ekiplere robotlar aracılığı ile yönlendirilmesi ve arıza giderildiğinde yapılan bildirimlerin yine robotlar aracılığıyla otomatize edilmesi sağlanmaktadır.

Resmi Kurum Yazılarının Oluşturulması

Enerji firmalarına, valilikten, bakanlıklardan vb kurumlar üzerinden adres sorgulama, abonelik bilgisi gibi yüksek sayıda talep gelmektedir. Bu taleplere cevap yazılarının hazırlanması işlemini RPA’ya taşıyarak süreci otomatize etmek mümkün olmaktadır.

Rapor Hazırlama Süreci

Enerji firmalarının belli periyodlarda düzenli bir şekilde hazırlayıp EPDK gibi kamu kurumlarına bildirmeleri gereken raporlar bulunmaktadır. Rapor hazırlama ve iletme işleminin RPA taşınması ile bu sürecin otomatize edilmesi mümkün hale gelmektedir.

Eksik Evrak Hatırlatma Sürecinin Otomatize Edilmesi

RPA ile abonelere ait eksik bir evrak ya da bilginin talep edilmesi sürecini otomatize etmek mümkün hale gelmektedir. Kayıtlı dokümanlar üzerinden belirli kurallar dahilinde eşleşme yapılması ve eksik evrakın tespit edilip ilgili kişiye e-posta, SMS gönderilmesi ya da çağrı merkezi üzerinden arama yapılması sağlanmaktadır.  

Fatura Eşleştirme Süreci

Müşterilerin yaptıkları ödemelerin, müşterinin hangi faturasına ait olduğunu tespit etmeye yönelik olarak gerçekleştirilen fatura eşleştirme sürecinin RPA’ya taşınmasıyla enerji firmaları için önemli bir zaman ve maliyet tasarrufu sağlanmaktadır.

Fatura Hatırlatma Süreci

Abonelerin ödenmemiş faturalarına ilişkin hatırlatmaların yapıldığı sürecin RPA taşınmasıyla süreç otomatize edilerek, bu alanda çok önemli bir maliyet ve kaynak tasarrufu sağlanmaktadır.

Saha Aktivite Raporlarının Hazırlanması

Saha çalışanlarının gün içerisinde gerçekleştirdikleri açma, kapama, bakım gibi faaliyetlerin raporlanması mümkün olmaktadır. RPA aracılığı ile anlık ve görsel raporların oluşturulması sağlanarak saha çalışanlarının performanslarının yakından izlenmesi sağlanmaktadır.

Çağrı Merkezi Satış Datası Ve Raporu Oluşturma

Çağrı merkezleri üzerinden yapılan satış operasyonlarında kullanılan satış datalarının oluşturulması ve yine çağrı merkezi üzerinden yapılan satış verilerinin anlık olarak işlenmesi süreci RPA ile otomatize edilmektedir.

Dış Kaynak Kullanımlı Çağrı Merkezi Raporlarının Oluşturulması

Enerji firmalarının önemli bir kısmı çağrı merkezi hizmetini dış kaynak olarak temin etmektedir. Kurumların sistemlerinden ayrışık halde bulunan sistemler üzerinden yönetilen bu hizmetin raporlanması çoğunlukla gün sonu raporlaması ile mümkün olmaktadır. Dış sistemlerde yapılan bu bağlantının RPA’ya taşınmasıyla gün içinde belli periyodlarda ve gün sonunu beklemeden yapılan bağlantılar yapılarak gün içinde ihtiyaç halinde güncel raporlara ulaşmak mümkün hale gelmektedir.